همشهری آنلاین: مقتدا صدر روحانی شیعی عراق،گفت وگو برای پایان دادن به نبردهای چند روز اخیر در شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد را خواستار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از  رویترز از نجف اشرف، حازم العراجی یکی از دستیاران ارشد مقتدا صدر در شهر مقدس نجف اشرف، اعلام کرد که ما از تمامی طرف‌ها که خواهان راه حل سیاسی و اعتراض‌های صلح‌آمیز هستند، میخواهیم خون عراقی ها را به زمین نریزند.

به گزارش همشهری آنلاین، در پی درگیری‌های اخیر میان ارتش المهدی، وابسته به مقتدا صدر و نیروهای دولتی در مناطق مختلف عراق به ویژه بصره و بغداد تا کنون افزون بر یکصد تن جان خود را از دست داده‌اند.[درگیری شبه نظامیان جیش المهدی با نیروهای امنیتی عراق]

همچنین درخواست صدردر حالی منتشر شده است که نوری المالکی نخست وزیر دولت عراق روز پنجشنبه مخالفتش را با هرگونه گفتگو و مذاکره اعلام کرد. [اولتیماتوم نخست‌وزیر عراق به شبیه نظامیان در بصره]

از سوی دیگر، بنا براعلام شبکه تلویزیونی العراقیه، فرماندهی نظامی بغداد هر گونه آمد و شد خودروها و افراد پیاده در این شهر را از پنجشنبه شب تا صبح یکشنبه ممنوع اعلام کرد.

این تصمیم، بدنبال درگیریهای خونین چند روز اخیر میان شبه نظامیان عراقی با نیروهای آمریکایی و نظامی این کشور در بغداد و دیگر شهرهای عراق، گرفته شده است.

کد خبر 47215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز